Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
MATEMATİK DERSİ İÇİN KİNESTETİK-DOKUNSAL MATERYALLER 2 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

MATEMATİK DERSİ İÇİN KİNESTETİK-DOKUNSAL MATERYALLER

         Beşinci sınıf "GEOMETRİK ŞEKİLLER" ve "HAYATIMIZDAKİ SAYILAR" üniteleri için hazırlanmış olduğum kinestetik-dokunsal materyalleri aşağıdan açıklamaları ve resimleri ile takip edebilirsiniz.

1)Altıgen Parçalar:

           Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş düzgün altıgen parçalarını kullanarak değişik şekiller oluştururlar.

2)Kare Parçalar:

         Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş kare parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

3)Üçgen Parçalar:

          Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş üçgen parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

4)Daire Parçaları:

         Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş daire parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

5)Şekil Çarkı:

            Öğrenci çarkı çevirir, okun üzerine geldiği eşkenar üçgen, kare, dikdörtgen düzgün altıgen, düzgün yedigen, eşkenar dörtgen, paralelkenar, yamuk şeklini özellikleriyle tanıtır ya da drama yöntemiyle şeklin rolünü canlandırabilir.

6)Sayı Flaş Kartları:

           Öğrenci, renkli kartonlardan okunuşları ve rakamlarla yazılışları hazırlanan sayıları eşleştirir.

7)Şekil Desenli Halı:

          Büyük ebatlarda hazırlanan renkli bir mukavva üzerine eşkenar dörtgen, düzgün beşgen, eşkenar üçgen, kare, dikdörtgen, düzgün sekizgen, düzgün altıgen, yamuk ve paralelkenardan desenler yapılır. Üzeri de jelâtinle kaplanır. Sınıfta müzik açılır, öğrenciler halı üzerindeki şekillerde dans eder ve müzik kesilince hangi şeklin üzerinde dururlarsa o, şekli anlatırlar ya da o şeklin rolünü canlandırırlar.

8)Şekiller Kavram Haritası:

                Çokgen olan ve olmayan şekil kavramlarından yola çıkarak şekil örneklerinin renkli kartonlardan kesildiği ve şekillerin özelliklerinin kartonlara yazıldığı parçaların renkli bir kartona yapıştırma hamuru ile yapıştırıldığı bir çalışma. Öğrenciler bireysel olarak ya da grupça karışık verilen, şekil adları, özellikleri ve şekil resimlerini kullanarak bir kavram haritası oluştururlar.

9)Rakam setleri:

         Kartondan kesilerek ve renkli kalemlerle çizilerek üniforma rakamları, şapkalara asılı rakamlar, yılan üzerine asılan rakamlar gibi resimli rakam setleri oluşturulur. Öğrenciler rakamları farklı dizerek ya da ellerinde grupça taşıyarak farklı basamak değerlerinde sayılar oluşturup, sayıların yazılış ve okunuşlarını söyler ya da birbirlerine sorarlar.

10)Örüntü Blokları:

           Renkli bir kartonun üzerine araba, tren ve kamyon çizilmiş bu taşıtların ardından içlerine kare şeklinde kâğıtlar yerleştirilebilecek pencereler yapıştırılmıştır. Kare şeklinde kâğıtların üzerine örüntünün parçaları çizilmiş, bazıları ise boş bırakılarak, öğrenciler tarafından tamamlanması beklenir.

12)Şekil Flaş Kartları:

        Öğrenciler, renkli kartonlardan çizilen şekil örnekleri ve üzerlerine şekillerin özelliklerinin yazılı olduğu renkli kartonları eşleştirirler.

13)Şekil zarı:

          Kartondan hazırlanmış bir küp ve küpün her yüzeyinde şekil resimleri bulunmaktadır. Öğrenciler zarı atarlar ve çıkan şeklin çokgen olup olmadığını söylerler ve şeklin diğer özelliklerini tanıtırlar.

 

14)Rakam zarı:

         Kartondan hazırlanmış iki tane zarın yüzeylerine rakamlar yazılmıştır. Zarlar atılarak çıkan rakamlarla öğrenciler farklı basamak değerlerinde sayılar oluşturur, bu sayıları okur ve yazarlar.

15)Sayı Treni:

           Kartondan kesilerek çizilmiş trende vagonlar bölükleri, kompartımanlar ise basamakları temsil etmektedir.Öğrenciler, tren materyali üzerinde basamak ve bölükleri gösterirler, sayıları okurlar.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...